Dap – Menjawab Tun.

(… seperti komen yang ditulis pada entri bertajuk “DAP” di blog Tun “Chedet” 6-10-17 )

Tun yang saya hormati, dengan rasa rendah diri,..

Apa pun pengakuan dan alasan Tun, menerima DAP adalah sesuatu yang amat sukar bagi ramai Melayu.

Orang Melayu tidak boleh lupa keangkuhan dan kebongkakan DAP menghalau Melayu (bukan hanya UMNO) keluar dari Kuala Lumpur 13 Mei 1969, cuma 48 tahun dahulu, ramai Melayu yang masih hidup boleh menceritakannya. Gambar-gambar penyapu besar dan bendera DAP masih ada untuk menceritakannya.

Walaupun diakui banyak jasa Tun kepada orang Melayu tetapi Tun tidak dapat mengubah apalagi memadamkan sejarah termasuk laporan kertas putih tragedi 13 Mei yang dikeluarkan oleh kerajaan ketika itu. Apakah esok lusa Tun akan kata laporan itu salah?

Tun juga pernah mengingatkan bahawa sesiapa yang melupakan sejarah akan disumpah oleh sejarah ( yang akan berulang)

DAP tetap tidak berubah akan ketamakan dan keangkuhan mereka. Contohnya, sehingga sekarang mereka tetap memperjuangkan pilihan raya untuk PBT,supaya Datuk Bandar dan Yang Dipertua dan ahli Majlis dapat dimonopoli oleh mereka, Cuma atas alasan demokrasi yang menguntungkan mereka.

Kita ketahui hampir kesemua kawasan bandar dikuasai mereka. Bolehkan Tun berjanji sekarang, sebelum PRU14 bahawa pilihan raya PBT tidak akan diadakan jika PH menang.

Selain itu, segala gelagat DAP dan LKS terutamanya, tetap tidak berubah, blog LKS jelas memperlihatkan sikap DAP yang sebenar jika diselami yang tersirat. Termasuk juga suara-suara mereka yang lain di alam maya. Kami sentiasa memerhati.

Tun sibuk memperjuangkan sebuah kerajaan yang diterajui oleh pemimpin yang tidak rasuah dan salahguna kuasa tetapi  DAP dengan sikap licik mereka mengambil kesempatan menyucikan diri dimata orang Melayu.

LKS tidak berada di K.L. sewaktu 13 Mei 69 jadi dia bersih dan tidak terlibat langsung, DAP parti yang bersih, tidak perkauman dan anti Melayu, bahawa kesilapan kiraan undi kerana MSexcel, yang buat dan arak penyapu besar tu bukan DAP tapi orang UMNO?

Ramai Melayu sedang berada dipersimpangan baru, di persimpangan ini kita berpecah lagi…

Tinggalkan komen